diumenge, 31 d’octubre del 2010

Ahir i avui: últims dies a la capital

Ahir: 30 de octubre ja una mica farts de la ciutat Phnom pen vam anar a fer una altre volta per el passeig del costat del riu on vam acabar de fer les ultimes fotos acabant de metrallar la ciutat. Desprès de que tot el dia en Pau hagués estat no gaire fi de l'esquena, vam anar a fer una volta per la ciutat cansats de estar al guest house navegant per internet i mirant el vent d'on be.

Aprofitant la caiguda del sol, on la poca intensitat dels rajos ja no et crema la pell n'hi et bull el cap vam sortir a fer una petita volta per la zona del passeig que voreja el riu i fins a arribar a una plaça, que ja havíem estat i que per aquella hora esta molt animada amb tot de gent local que surt a prendre el aire i vol seure en un lloc que no sigui un bar per no gastar. Com ja ens havíem fixat en moltes ocasions, la gent de aquí no entén que es seure en un bar, ja que ells mai ho fan, ells normalment compren unes cerveses al 7 eleven de la cantonada, o una botella del whisky local i una bossa de gel, i passen la tarada, mentrestant veuen discuteixen i parlen dels temes més habituals, però cada cop degut al alcohol el to de la conversa va augmentant. A casa aixo es diu "botellon" i fa molt de temps que ells ho practiquen.
Peró en la plaça de aquest lloc es una mica diferent, ja que la gent aquí fa esport, corrent o jugant alguna cossa amb els altres, o llegeixen i fan fotos. Un dels esports que ens va cridar la atenció va se que jugaven a bàdminton però amb el peu. Un joc que consisteix en fer tocs passant-se del un al altre una ploma amb els peus. Per més claritat aquí teniu un vídeo.
Mes tard quan vam tornar al hotel vam preguntar al noi de recepció per el monument de la independència i desprès de indicar-nos on estava i que era millor visitar-lo de nit vam esperar-nos per sopar i mes tard el vam visitar de nit que estava enllumenat per uns potents focos, és el orgull dels ciutadans commemorant que en 1958 els francesos  abandonaven el país donant llibertat total al poble cambotjà per dirigir i administrar-lo com creiesin convenient. Actualment nomes es tracta de la rotonda mes grossa de la ciutat i serveix per descongestionar el estressant trafic.
Avui poca cosa hem fet mes que aixecar-nos, menjar alguna cossa i pensar on seria la nostra pròxima destinació. Entre elles havíem pensat que fos una ciutat de la costa del sud que es diu Sihanokville, per no ens be de camí, aixi que pensem dirigir-nos al nord, la ciutat de Siem riep, que és el centre de sortida de tota la gent que vol visitar els temples de Angkor. Demà decidirem s'hi hi anem de una sola tirada o fem alguna parada per el camí.

Anònim ha dit...

No te perdua el video.
Sembla molt frik gent de mes de 40 anys jugant a aquest joc pero s'ho passen de nassos.
Pau

Anònim ha dit...

La capital de Cambotja, Phnom pen em sembla molt tranquila, sense gaires turistes, aquest bloc ens esta donant a coneixer moltes coses de
Asia que no coneixiam ......
En hora bona i en devant.

Cristina B ha dit...

Hola nois, quina enveja, tants mesos voltant per asia.
jo vaig a cambodja (i laos, i vietnam) aquest estiu, només hi estaré una setmana, què em recomaneu: vull fer tonle sap, ankor, i un parell de dies a ciutat costanera. Es massa per una setmana?

Unknown ha dit...

Hola Chris. Si visites una setmana el país potser et serà just per veure-ho tot, però si t'hi poses es pot fer. Angkor wat i Siem Reap amb un parell o 3 de dies anat a l'idea ho tens enllestit, 2 dies més per arribar a la capital i fer una volta per visitar-l'ha i la resta cap a la ciutat costanera que suposo que deus referir-te a "Sihanoukville".

Una mica just per fer amb 7 dies, però si no t'hi entretens massa no hi ha problema.
A Siem riep, lluny dels carrers mes concorreguts trobaràs guest house mes econòmics, i a la capital fuig dels guest encarats al riu que solen ser més cars. A Sihanoukville no et puc ajudar per que no hi varem estar però es de imaginar, les pensions davant de la costa mes cares i carrerons amagats endintre més varat.

Per visitar Angkor wat, contracta un tuk tuk del carrer per el dia següent que et faci la ruta de tot un dia dins els temples. Pacta preu abans i la hora de recollida al teu allotjament. La entrada per un dia es de 20$, i a la mateixa taquilla que t'entreguen el tiquet ja te fan les fotos amb una web cam. Per molt aviat que vagis crec que trobars grups de viatges organitzats, o aixo es el que ens va passar a nosaltres.

Per els diners: No es difícil trobar cases de canvi per el efectiu, però demana que t'ho donin amb dòlars americans, ja que son molt mes utilitzats que la moneda local. El "riel", i el dolar circulen paral·lelament, i per tant pots pagar alguna cosa amb dòlars i que et donin el canvi en riel.
Molts preus estan amb dòlars i els caixes automàtics serveixen la moneda Americana.

Be, per el blog trobaràs més info, o en d'altres pagines web.

Que tinguis molt bon viatge! Ja comentaràs alguna cosa de com ha anat. Sort!