dilluns, 6 de desembre del 2010

Abandono Bangkok amb tren

Abandono la pesada capital actual per veure les restes del que va ser la primera ciutat capital abans de que el imperi de Birmània la arrases i quedes reduïda a quatre ruïnes. Bangkok esta molt be però ja començava a estar far i per tant he continuat fent ruta a un lloc nou, i es que si no et mous, et rovelles i et tornes mandrós.
Ayuttaya esta situada al nord de Bangkok, amb uns 40 minuts amb tren. Declarat patrimoni de la humanitat igualment que les ruïnes de Angkor, era un lloc que no me podia perdre, per tant no ho he dubtat en visitar. Des de la actual capital volia agafar un bus per arribar-hi, però desprès de llegir la lonley planet vaig veure que el preu del viatge en tren nomes era de 20 bats i per tant me vaig decantar per la opció mes econòmica. Amb un mini-bus des de khao san demanaven 120 bats per persona i en tren nomes costa 20, per tant entre el taxi per arribar a l'estació de Hualampong, i el bitllet em va costar tot uns 65 bats, en ves dels 120 que me demanaven inicialment, apart de les meravelloses vistes que es podien apreciar des del atrotinat vagó de 3a classe.

A les 2 i mitja del migdia sortia amb el meu tren cap a la nova destinació, un lent però entranyable tren carregat de gent que avançava a pas de tortuga sortia de Bangkok oferint imatges precioses de els barris menys afavorits de la ciutat i creuant els canals que s'endinsen en la metròpoli asiàtica, on al costat de ruïnosos edificis de poques plantes es veuen d'altres molt mes ostentosos i ridiculitzen les barraques fetes de fusta i xapa. Hi han agut ja grans projectes per urbanitzar tot aixo, però la oposició de la gent es dramàtica, defensant-se justificant que va contra la essència de que es Bangkok.
.
Ayuttaya esta situada sobre una illa rodejat per 3 rius, es un tros de terra que estratègicament aïllada per aigua, però perfectament comunicada fluvial-ment, per tant es va convertir en un lloc ideal per el pas de comerciants, tant mateix poder ser defensada fàcilment. Encara que no va resistir al saqueig de l'imperi birmà que va provocar la seva caiguda traslladant la capital a l'actual Bangkok.
El tren em deixa fora de la illa i per 30 bats, mes car que tot el trajecte de tren, un tuk tuk me porta a l'interior de ella, fins a un guest house amb el nom de la ciutat. Per 350 bats la nit tinc una habitació amb bany interior, televisió, wifi, i un ventilador per passar la calor. També te instal·lat un aire condicionat però per utilitzar-lo tinc que pujar el pressupost i la veritat es que estant ara en temporada seca no tinc la necessitat.