dissabte, 19 de maig del 2012

Retratant Rupit

Que ràpid que passen les setmanes, els dies volen i ja queda més a prop l'estiu. En el cap tinc una pila d'idees d'on anar de vacances o com gaudir els pocs dies que tindré lliures. De llocs que desitjo visitar n'hi ha molts, però el pressupost és bastant ajustat i m'hauré de conformar en alguna destinació assequible. Haure de retallar ja sigui en el vol, que això significa un lloc a prop, o en la destinació, que suposo arribar més lluny però gastar només el imprescindible i res de "souvenirs".
Peró mentre continuo donant-l'hi voltes al tema, faig petites escapades a jugar amb la càmera prop de casa durant el cap de setmana. Així que l'altre dia em vaig decidir arribar fins al petit poble Osonenc de Rupit, a captar algunes imatges del lloc. Rupit és un poble del terme municipal de Rupit i Pruit dins de la comarca de Osona amb no gaire més de 300 habitants, a 822 metres sobre el nivell del mar i a 98 quilometres de la ciutat de Barcelona. L'entrada a la vila amb cotxe esta vetada, i només us podeu lliurar del vehicle deixant-lo al aparcament de pago que hi ha a peu de poble.
Peró dades bàsiques a part, podem dir que és un municipi de muntanya rústic amb un peculiar pont penjant al mig, que és un senyal identificatiu del poble. Els carrers i les cases son de pedra al estil romànic i entre elles s'hi amaguen forns de pa artesanals que couen una típica coca de pa amb sucre d'allà, cases d'embotits on no es perden els costums a l'hora d'elaborar-los, restaurants on es cuina com abans i botigues de records per que els visitants no oblidin el poble.

L'entorn natural que rodeja Rupit és fantàstic, i com que tenia més ganes de caminar rodejat d'arbres que entre mig dels carrers, vaig indagar una mica per camins que desconeixia fins a trobar la el salt de Sallent a els afores del poble. Tenia prou bateria per fotografiar aquelles escarpades parets de muntanya, però oblidar carregar la bateria el dia anterior em va costar la pèrdua de la foto del salt d'aigua que no vaig poder fer. Ara ja tinc excusa per tornar un altre dia.