divendres, 11 de febrer del 2011

Visitem Vientiane mentre busquem preus per Vang Vieng

Empacada de la ciutat al mateix dia que arribem i el dia següent continuem amb buscant la ambaixada tailandesa per fer el visat que utilitzarem per tornar de nou a Tailàndia, tot preguntant a la parada de bus preus dels tiquets que porten a la ciutat mes situada al nord, Vang Vieng, i de camí ens trobem un petit centre comercial on parem a fer una ullada mentre convertim els preus de kips a euros i a bats per comparar-los amb Tailàndia.
Una dormida de 6 hores que començava a les 7 del mati i ja estem llestos per anar a caminar per la ciutat un cop ens hem tret les lleganyes sota la dutxa. El sol molesta molt més que el mati i la calor es mes insuportable que la fred nocturn, però estem fars de estar a la habitació i necessitem menjar alguna cosa, per sort al costat del nostre hotel hi ha una parada de noodels vietnamites a un bon preu i es el primer que ens omplen la panxa a la nova ciutat.
Perseguint les ombres ens acostem a la el monument més important de la ciutat, ple de estrangers treien el màxim partit a les seves càmeres fotogràfiques i astuts busca-vides que se les han ingeniat per portar a sobre una càmera de fotos penjada al coll i una mini impressora suficient per les fotos amb bateries, la solució no a un preu baix als que han oblidat la càmera de fotos a casa o la bateria de la mateixa al carregador.
Entre tot aixo de camí de tornada als voltants del nostre allotjament creuem tot de temples dels quals un d'ells hi entrem a fer una ullada ja que esta ple de monjos en procediment de una celebració i el fidels seguidors religiosos es passegen ben vestits admirant el temple i comprant incens i flors per fer les pertinents ofrenes, i es que en una societat budista totes les festes tenen a veure amb la religió i com defineixen els experts la filosofia budista, ja que no es del tot una religió.
Un cop al costat del hotel recorrem els carrerons que trobem en una missió per explorar aquest desconegut terreny que en pocs minuts descobrim que no amaga gran cosa. Per tant acabem decidint-nos per visitar un "internet shop" i ens connectem una estona per intentar penjar alguna foto de les que hem fet al blog. Ja al vespre, ens donem un capritx sopant una pizza en un restaurant italià que fa molt bona pinta i fa temps que no gaudim de cuina occidental, per tant per 4 euros ens atipem amb cuina italiana bonissima i una cervesa lao per passar la sed, que es la penúltima que fem abans de anar a dormir parant en un pub a fer una partida de billar.
Un dia nou ens espera i es aixequem tard desprès tants dies matinant, on el principal objectiu de avui es trobar la ambaixada tailandesa per no estar tan perduts quant tornem a tramitar el visat. Un cop la hem trobat sobre paper en el mapa comencem a caminar per trobar-la realment, però es una difícil tasca ja que el lloc indicat esta equivocat i desprès ho tornem a intentar preguntat a la gent però es molt difícil ja que cada persona a la que preguntem ens diu la seva i no trèiem l'aigua clara. Aixi que renunciem i per consolar-nos desprès de tant caminar entrem a una botiga on trobem menjar mediterrani i pa. Uns talls de pernil a 3 euros i un formatge per 1 es el nostre dinar assentats en una vorera del carrer acompanyant-ho tot amb pa. Apart de la pizza que havíem menjat la nit anterior aixo es el mes deliciós que he provat en varis dies, ara que ja havia oblidat el pernil amb pa i formatge me torno a fer addicte com el fumador que proba un cigar desprès de 6 mesos deixant-to.
Aixi que tornem cap a l'hotel i seguim caminant per els voltants on acabem de veure la ciutat i cap a la tarda fem les maletes per demà agafar un autobús per anar a Vang Vieng la ciutat mes al nord envoltada de natura, tranquil·litat i a la nit una mica de ambient on gran quantitat de jove falangs gaudeixen de unes vacances a preus baixos.
La nit no es mes emocionant que la anterior amb un sopar més econòmic, i el pub del costat es el lloc on acabem les hores abans de anar a dormir, i un cop acaba la ultima cervesa pugem cap a la habitació del guest house per descansar. Bona nit demà serà un dia de trajecte per una carretera pràcticament en construcció.