dilluns, 4 de juliol de 2011

Desplaçaments dintre la capital

Bangkok caòtica? Si, però es pot superar millor si saps com desplaça-te.

Per aixo aquí en el lateral teniu un mapa de la ciutat amb les seves 2 línies de skytrain, la connexió amb l'aeroport internacional, el metro, el bus ràpid, i el riu que creua tota la ciutat i es una bona alternativa per saltar-se els col·lapsats carrers. Però la cosa no queda aquí, apart d'aquestes ofertes també podeu optar per agafar un taxi, tuk-tuk, moto-taxi, bus de tercera classe o a peu esquivant les voreres plenes de activitat a qualsevol hora del dia.

Peró comencem per el skytrain: Ràpid, fresc, i amb bones vistes de la ciutat, un mètode que no podeu marxar de la ciutat sense haver provat. Eviteu les hores puntes.
Aquest tren que corre per sobre els caps de tots els ciutadans de la capital, esta format per 2 línies. La de verd clar anomenada "Sukhumvit line", i la de verd fosca anomenada "Silom line". Les dos es troben entre si a la parada de "Siam", on es fa transbord, es la estació més gran i concorreguda. La ultima parada de la "Sukhumvit line", esta molt a prop de l'estació de bus del nord, un lloc que visitareu si voleu viatjar amb ell a altres destinacions del país. encara que les excel·lents ofertes que ofereixen algunes agencies de Khao san estan fent que molts viatger no trepitgin la terminal del bus. Mo Chit també esta connectada amb el metro on es torna a creuar amb skytrain en les parades de "Asok", de la "Sukhumvit line" i Sala Daeng de la "Silom line". A la parada "Phaya Thai" trobareu l'enllaç a l'aeroport, i "Chong Nonsi" la connexió amb el bus ràpid.

El metro: El sistema de metro de la capital thai es igual o més futurista que el de Barcelona. Encara que no tant famós es útil si teniu que apropar-vos a qualsevol zona de la part est de la ciutat, i si us quedeu en ell durant tot el trajecte tornareu trobar una parada de skytren per re-connectar-vos a la realitat de sobre els carrers de la ciutat. El preu dels bitllets no és car i la afluència de gent en hores puntes no és alta, per tant una bona manera de moure's quant ja estigueu cansats del estres que produeixen els seus carrers.
Enllaç amb l'aeroport: Des de "skytren" o metro podreu accedir al servei de tren que porta a l'aeroport internacional "Suvarnabhumi Airport". Aquest servei esta dividit en 2 línies, la "Rail link Express line", i la "Rail link City line". La Express line, va directe al centre ciutat fent nomes 2 parades, a la de metro i a la "Phaya thai" del sky train, on ja estareu en bon lloc per començar a moure's per la ciutat. En canvi la "City line" fa unes 7 parades abans d'arribar en el centre ciutat. La city line us deixara en llocs apartats del centre normalment poc freqüentats per turistes, mentre que l'altre us dura de dreta al gra.

Línia de bus ràpida o BRT: Es tracta de un bus que circula per un carril destinat exclusivament a ell, amb les seves estacions delimitades i andanes que permeten pujar a ell sense sortir al carrer. Les estacions son tancades, delimitades i guardades per vigilants de seguretat a totes hores del dia. Els busos tenen una camí estrictament senyalat i estan previstos de aire condicionat i butaques amples. No es col·lapsen per el trafic i les seves parades son anunciades per megafonia com si fos un tren. Al mapa podreu distingir el seu trajecte per la línia groga.

Les barques bus: Son unes econòmiques barques que tenen parades fixes i circulen amunt i avall de riu "Chao phraya". Molt rapides son capaces de portar força gent sense problemes de trafic, nomes utilitzant el caudal del riu. Si Utilitzeu aquest transport podreu obtenir magnifiques imatges de la ciutat, i veureu una cara de Bangkok mes bonica, entre les dos parts de la capital separades per el riu.

El taxi:El taxi no és car, en teoria. I per que dic en teoria? Dons per que tot depèn del dia, trafic, taxista que trobeu o si pagueu una tarifa fixa o aneu amb taxímetre. La majoria de taxistes que es mouen per la zona de kaho san o voltants de llocs turístics no son de fiar. Si us torbeu en un lloc d'aquests es millor agafar-ne un en un carreró mes apartat caminar uns metres i possiblement tingueu mes bona sort. Els taxis son còmodes i sense masses problemes us portaran a destinació. Peró en hores puntes el infernal trafic os deixarà tancats molta estona en ell veient com el taxímetre no para de pujar. Podeu creuar la ciutat en un temps raonable per 100 bats, per tant demaneu taxímetre o fixeu un preu semblant. Estan decorats amb colors roses, grocs i verds. Es poden fer para agitant la ma amunt i avall plana en posició horitzontal.
Tuk-tuk: Son un altre tipus de taxis però sense taxímetre, es te que pactar el preu abans de pujar en un d'ells regatejant fortament. Als turistes intenten estafar-los, per tant es te que demanar preus molt baixos en contra dels alts que ells reclamen. Nomes pagar un cop agüeu arribat a destinació, sans i estalvis, ja que condueixen a tota velocitat per els carrers colant-se per llocs molt estrets i encara que no son habituals els accidents no es estrany que es produeixin. Recomanables en trajectes nocturns.

Moto-taxi: Son conductor de moto que vesteixen cridaneres armilles de colors llampants i amb un gran numero a l'esquena. Els trobareu per tot arreu, normalment es asseuen per el carrer en grup i passen el temps parlant mentre esperen un client. També son bons coneixedors dels carrers per preguntar direccions. Fer coneixer el desti i pagar en arribar-hi, molt econòmics.

Autobús urbà: Son grans, vells, sorollosos i contaminats, però per 4 bats pots obtenir un trajecte curt. Normalment son utilitzats per gent local, i no esta gaire clar quin trajecte fan. Peró preguntat abans de pujar a ell podreu informar-vos sobre de com funciona un misteriós sistema de bus reservat als thais.
Paren al mig del carrer col·lapsant tot el trafic durant uns segons i desprès arrenquen amb una bafarada de fum negra. Per utilitzar-los nomes heu de esperar a les parades senyalitzades i fer un senyal amb la ma quant s'hi acosti un. Si podeu començar una conversa amb algú que estigui esperant també os explicara com funciona millor que qualsevol prospecte.

Be fins aqui una petita aclaració per poder trasitar per Bangkok, si opteu per fer uns circuits a peu us desitjo sort. Durant una estona la capital asiatica os cautivara veient el mont que hi ha sota les autopistes elevades que creuen el centre, skytrains, i passos elevats que comuniquen diferents edificis importants. Passegeu per els mercats i disfruteu de la esencia de la ciutat.