dimarts, 28 d’agost del 2012

Arribada a la capital

Frankfurt Hahn. Com era d'esperar l'aeroport de Frankfurt no és res de l'altre món. Potser més petit que el de Girona, les seves instal·lacions han de ser el nostre hotel fins que agafem l'avio de camí a Riga. Com us podeu imaginar ens queda una llarga nit provant de dormir en algun racó abraçats a la maleta mentre ens intentem aïllar del soroll i la llum que il·luminen la recepció. Ens queden hores abans no puguem marxar.
Per molt intentem dormir no ho aconseguim, qualsevol soroll ens desperta i el rellotge avança a pas de tortuga entre intent i intent. Nomes son les 4 i mitja de la matinada i els restaurants i altres botigues de dins la terminal comence a obrir, junt alguns repartidors que entrem amb els carros plens de menjar. A les 5 ja hi ha els primers viatgers que controlen els panels informatius i esperen per passar els controls abans d'embarcar. Nosaltres com que no podem dormir més i estem farts d'esperar anem també a la zona d'embarg desprès de fer un cafè i donem per finalitzada la nostra estada a Alemanya.

Al cap de 3 llargues hores d'avió ens plantem a la capital de Letònia. Ja hem arribat! Peró com és normal ens trobem desorientats i amb la son que portem nomes tenim ganes d'arribar a l'apartament per posar-nos a fer migdiada. Descanviem alguns euros per la moneda local dins del mateix aeroport i sortim en busca d'algun bus que ens pugui portar fins el centre ciutat. Per sort hi ha una gran oficina d'informació on dominen un anglès senzill i clar ideal per entendre amb els turistes. Per 50 cèntims de Lat comprem un bitllet d'anada a al centre ciutat i pugem a l'autobús ple de gent que avança en direcció al centre mentre mirem per la finestra i comparem les diferencies entre aquell i el nostre.

Ens aturem en una parada sense estar segurs de què sigui l'adequada, i comencem a caminar en busca del desitjat apartament. Un mapa que hem sol·licitat a l'oficina d'informació ens ha de guiar fins a trobar el lloc, així que ens carreguem les maletes a l'esquena que pesen com un mort i recorrem els carres en busca del lloc de l'apartament. Peró al carrer indicat en el email de la reserva no hi ha cap apartament, la primera cosa ja no surt bé, per sort un amable home que ven artesania en una parada de carrer ens indica que han canviat fa poc les oficines dels apartaments i que truquem per preguntar la nova direcció. A l'altra banda dels telefon una noia em confirma el canvi i m'envia un sms amb la nova ubicació, amb el que ens avia constat trobar el carrer i ara hem d'anar en busca d'un altre carregats amb les maletes que cada cop comencen a ser més odioses.
Desprès de fer una ruta a peu per la ciutat arrossegant les motxilles, arribem a les oficines de l'apartament, on ens rebien en un petit sofà i ens demane que ens esperam allà mentre confirmen la reserva. No hi ha cap problema, la vivenda esta disponible i nomes hem d'esperar que l'acabin de netejar i anar fins a ell, així que ens inviten a deixar les maletes sota la seva vigilància i que marxem a fer una volta fins que no siguin les 3 de la tarda. Moment ideal per anar a dinar i provar el menjar d'aquí. Un cop tenim la panxa plena, que no l'aviem alimentat des d'Alemanya, tornem a les oficines de l'apartament on ens diuen que ja el tenim disponible.

Peró allò nomes son les oficines, així que una noia ens diu que la nostre reserva es troba en una altre direcció i que haurem de caminar una estona amb les motxilles a les espatlles una altre vegada. Per sort durant el camí ens va explicant coses de la ciutat i ens fa un mig "tour" gratuït que ja se'l deu haver cobrat amb el preu de l'allotjament. Serà com el de las fotos? o serà un cau de rates a en una 8é sense ascensor? Sigui com sigui ja hem pagat 4 dies i en aquests moments amb poca cosa ens conformem!